Renault Laguna

Renault Laguna je automobil střední třídy, vyráběný od roku 1994 firmou Renault, jako náhrada modelu Renault 21 (produkován v letech 1986 – 1994).

První generace

Odehrávala se ve dvou fázích. První byla zahájena rokem 1994, kdy Renault Laguna nahrazuje populární model 21. Z počátku je vyráběna pouze karosářská varianta hatchback. Až v následujícím roce přichází i combi. Renault Laguna narozdíl od starších  modelů, tolik kritizovaných za jejich poruchovost, tímto neduhem netrpí (byla podstatně zvýšena kvalita výroby). Výrobce dokonce prodloužil servisní interval na ujetých 15 tisíc kilometrů.

Druhá fáze, či chcete-li, první facelift Renaultu Laguna se odehrál roku 1998. Při něm došlo k řadě úprav, například k čirému překrytí světlometů, instalaci mlhových světel, dovybavením bočními airbagy, elektrickým stahováním všech čtyř oken, novému překrytí zádních skupinových světel a modernizaci motorů (přibyly motory 1.6 16v 107 PS, 1.8 16v 120 PS, 1.9 dTi 98PS). Začátkem listopadu 1998 začla montáž prvního dieselového motoru se systémem common rail – 1.9 dCi 109 PS. Laguna obdržela v crashtestech tři hvezdičky Euro NCAP, ale později ji byla jedna odebrána.

Celkově bylo vyrobeno více než jeden a půl milionu vozů Renault Laguna první generace, čímž se firma Renault stala největším výrobce automobilů ve Francii.

Druhá generace

Výroba byla zahájena roku 2000. Opět byly vylepšeny motory, rozšířena výbava a zvýšena bezpečnost cestujících.  Renault Laguna se dokonce, jako první, stává držitelem všech pěti hvězdiček v crashtestu Euro NCAP a je považován za nejbezpečnější vozidlo střední třídy. Novinkou je též možnost startování bez klíčku pomocí karty. Ta zároveň slouží k odemčení vozidla. Je možné si připlatit za variantu, kdy se auto samo odemkne, když vezmete za kliku nebo naopak zamkne, pokud od něj odejdete. Dokáže totiž rozpoznat, zda-li se v jeho blízkém okolí nachází potřebná karta nebo ne.

V březnu 2005 je proveden facelift, při němž došlo ke zlepšení bezpečnosti, jízdních vlastností a pohodlí. Je také nově nabízen dvoulitrový dieslový motor s výkonem 175 koní, což je v té době nejsilnější dieslový motor o dvoulitrovém objemu na světě.